Etisk handel
Coops arbejde med etisk handel er koncentreret om 3 fokusområder; salg af Fairtrade mærkede varer, pengeindsamling til vores samarbejdspartnere og kontrol af leverandører i udviklingslande.
-
Coops kæder har løbende haft fokus på Fairtrade varer og har bakket op om de kampagner, som Fairtrade mærket Danmark har afviklet i løbet af året.
-
Vi brugte 2011 på at opbygge varemærket – Savannah - der blev lanceret officielt i uge 6 2012. Alle varerne i Savannah kommer helt eller delvist fra Afrika og udvalgte producenter får støtte til udvikling af FDB’s Afrika pulje.
-
Lørdag den 14. maj 2011 afholdt Red Barnet, WWF og Coop en stor flaskedag. En dag, hvor danskerne ikke blot blev opfordret til at pante deres flasker, men også til at donere panten til Red Barnet og WWF i en af Coops 1200 butikker.
-
Kunderne i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Irma, fakta og C donerede i 2011 i alt 7.722.483 kroner via Velgørenhedsknappen til Coops to samarbejdspartnere på velgørenhed, Red Barnet og WWF Verdensnaturfonden.
-
Vi vil arbejde aktivt for bæredygtig handel og ønsker at gøre begrebet etisk handel kendt hos forbrugerne.