Danskerne køber nu dagligvarer via app

04. januar 2018

Stort gennembrud for Coops Medlemsapp i december

Coop app’en oplevede i december en enorm vækst, og er på vej til at blive et reelt alternativ til den trykte tilbudsavis.

”Vi har nu ca. 500.000 af vores medlemmer som har taget app’en i brug. App’en giver os en unik mulighed for at møde vores medlemmer med målrettet kommunikation og personlige tilbud på en enhed, deres telefon, som de medbringer overalt” siger direktør for digitale kanaler og medlemsprogrammet i Coop, Anders Mittag.

Alene i december tog 70.000 nye medlemmer app’en i brug, og det forventes at udviklingen vil fortsætte i 2018.

Årsagen er ikke mindst, at der hver dag i december var nye tilbud til dem, der havde hentet Coop app’en. Men også muligheden for at spille julekalenderspil og få gaver tiltrak medlemmer til app’en. Mere end 1. million julekalender skrab blev der spillet i december måned.

Der blev solgt varer for et stort to-cifret millionbeløb. F.eks. blev der på én dag solgt over 80.000 styk af Anthon Bergs Guldæske.

”Med den udvikling vi oplever nu, forventer vi, at app’en inden for en overskuelig fremtid bliver et reelt alternativ til den trykte tilbudsavis,” siger Anders Mittag.

Baggrunden for app’en er netop, at Coop ønsker at give medlemmerne et alternativ til den trykte tilbudsavis, som næsten halvdelen af danske husstande nu siger nej tak til. Med Coop app’en bliver det muligt at målrette tilbud og budskaber samt gøre dem mere relevante for det enkelte medlem.

Coop er blevet kritiseret af Ældre Sagen for at diskriminere ældre, der ikke har en smartphone. Coop har derfor aftalt et møde med Ældre Sagen senere på måneden, bl.a. for at drøfte, hvordan man kan få flere ældre med. Medlemmer uden smartphone kan dog allerede nu aktivere tilbuddene via computer på coop.dk/medlem.

Yderligere information: Direktør for digitale kanaler og medlemsprogrammet, Anders Mittag, 2563 7356