8 millioner investeres i ombygning af SuperBrugsen Gelsted til Fakta

01. februar 2019

Et topmoderne lavprissupermarked åbner inden sommeren 2019 i Gelsted

Brugsforeningen for Middelfart og omegn har nemlig besluttet at bygge SuperBrugsen om til en Fakta.

”Vi har i mange år kæmpet for at få butikken væk fra underskud. Men trods en kæmpe indsats fra ledelse og medarbejdere, har vi nu erkendt, at det ikke er muligt. Butikkens omsætning er simpelthen for lille til at bære de omkostninger, der er ved at drive en SuperBrugs, og der er ikke udsigt til, at udviklingen vender afgørende,” siger formand for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn, Flemming Jensen, og Butiksudvalgsformand for SuperBrugsen Gelsted, Finn Harmsen.

”I Fakta er vi glade for, at vi i samarbejde med Brugsforeningen kan tilbyde noget af det bedste indenfor lavprissupermarkederne. Det er samtidig det første i en række af tilsvarende projekter med andre brugsforeninger i det øvrige Danmark,” siger kædedirektør John Hornbech Christensen, Fakta.

”Vi tør godt kalde den nye Fakta for en Fakta ”plus”, idet vi har aftalt en række spændende initiativer, som skal testes og afprøves i butikken,” siger direktør Ole Juel Jakobsen, Brugsforeningen for Middelfart og Omegn.

Alle borgere inviteres til et orienteringsmøde tirsdag 19. februar kl. 19.00 i Gelsted Forsamlingshus, hvor der er mulighed for at høre om det, borgerne i Gelsted og omegn kan glæde sig til i det kommende topmoderne lavprissupermarked ud over lavere priser og markant udvidede åbningstider.

Brugsforeningen for Middelfart og Omegn tilbyder job til alle de faste medarbejdere i nogle af de andre butikker i foreningen, heraf nogle i den kommende Fakta-butik.

Yderligere information: Direktør Ole Juel Jakobsen, 5172 1616

Butiksudvalgsformand Finn Harmsen, 5138 8386