1. Vi vil markedsføre og gøre Nøglehulsmærket kendt i Danmark. Målet er en kendskabsgrad på 80%

Sundhed titelbillede

I Coop har vi sat som mål, at ”Vi vil gøre det lettere for forbrugerne at vælge sundt, når de handler dagligvarer”

De fleste forbrugere har kun kort tid til at vælge den enkelte vare i supermarkedet, og det er de færreste, der tager sig tid til at læse næringsdeklarationen. I Coop arbejder vi for at udbrede det danske ernæringsmærke Nøglehullet, der gør det muligt for forbrugerne hurtigt at afkode, om en vare tilhører de sundere varianter i deres kategori.

Vi har sat os som mål

at vi vil medvirke til at gøre Nøglehullet kendt blandt danskerne. Det skal dels ske ved at markedsføre mærket og naturligvis også ved at have så mange Nøglehulsmærkede varer som muligt.

damemedpokal

Danskernes valg: Kvickly nr. 1 på sundhed

Kåringen af årets Nøglehulsbutikker 2011 blev en sand triumf for Kvickly, som ved prisoverrækkelsen i Børsen i København tirsdag den 5. april kunne indtage otte ud af ni pladser. Det var næsten 44.000 forbrugere, som i kraft af næsten dobbelt så mange stemmer via kuponer, internet og sms, havde valgt ni Nøglehulsbutikker. Selv om alle dele af detailhandlen var med i dysten, udgjorde Kvickly og SuperBrugsen en overvejende del af de nominerede. Fødevareminister Henrik Høegh kunne derfor overrække diplomer til varehuschefer fra Kvickly i Holstebro, Silkeborg, Haderslev, Svendborg Storcenter, Holbæk, Falkoner Alle på Frederiksberg, Nykøbing Falster og Nexø. Og endelig kunne souschefen fra SuperBrugsen Vejgaard i Aalborg modtage et diplom.

Udover at Kvickly løb med sejren som ”Årets Nøglehulsbutik” blev Kvickly også kåret som ”Danmarks nemmeste sted at vælge sundere”.

83 procent

88 % kender Nøglehullet

Vores mål i ansvarlighedsplanen er, at Nøglehullet skal have en kendskabsgrad på 80% blandt de danske forbrugere. Dette mål blev allerede opnået i foråret 2010 efter en kampagne fra Fødevarestyrelsen. Ved udgangen af 2011 blev der målt en kendskabsgrad på hele 88% blandt danskerne.

Alle Coops kæder deltager i Fødevarestyrelsens kampagner og har løbende fokus på Nøglehullet. Kvickly og SuperBrugsen markedsfører nøglehulsmærkede varer hver uge i tilbudsavisen.

Læs mere om Nøglehullet (www.noeglehullet.dk)