Status sundhed

Sundhed status

Vi vil gøre det lettere for forbrugerne at vælge sundt, når de handler dagligvarer

 

Handling

Status

Aktiviteter

1. Vi vil markedsføre og gøre nøglehulsmærket kendt i Danmark. Målet er en kendskabsgrad på 80% Get Adobe Flash player I 2010 har der fra Coops kæder især Kvickly og SuperBrugsen været gennemført flere kampagner blandt andet i samarbejde med Fødevareministeriet for at øge kendskabet til Nøglehullet. Kendskabsgrad efter kampagnerne i 2010 er på 83%
2. Vi vil inden udgangen af 2011 have mindst 500 nøglehulsmærkede varer 459 Nøglehulsmærkede varer. Hertil kommer frisk frugt og grønt, der alle pr. definition opfylder nøglehulskriterierne.
3. Vi vil løbende udvikle vores varemærker Coop og Änglamark, så flest muligt af fødevarerne i disse varemærker overholder nøglehulskriterierne Stigning på 134 varer i løbet af året og stigning i kendskabsgrad. Salget er steget med 13% i 2010.
4. Vi vil sikre, at Coop’s egne kemisk/tekniske varer og produkter til personlig pleje ikke indeholder stoffer fra EU’s listeover stoffer mistænkt for at være hormonforstyrrende Alle Coops egne varer er uden stoffer der mistænkes for at være hormonforstyrrende. Parabener i Xtra barberskum udfaset primo 2010. Xtra tandpasta udgået af sortiment
5. Vi vil inden for 3 år introducere 25 nye sunde varer som alternativ til usunde snackprodukter 2010: 10 nye varer 2009: 15 nye varer Primært inden for serien ”Frugtfjolserne” hertil kommer en række C-varer der primært består af udskåret frisk frugt og grønt.
6. Vi vil inspirere kunderne med opskrifter på sunde og velsmagende retter Alle kæder udgiver opskrifter hvor de fleste er næringsberegnede. SuperBrugsen har lanceret ”Madplanen” med en ny opskrift til hver dag i ugen. Alle opskrifter er næringsberegnede.
7. Vi vil etablere et web-baseret slankeunivers med råd om varer og livsstil Slankeuniverset er lukket efter utilfredsstillende besøgstal.
8. Vi vil arbejde på at kortlægge kalorieindholdet i vores egne varemærker Coop og Änglamark og sætte mål for reduktion af kalorieindholdet i disse Kalorieregnskab på fedtstoffer, sodavand, chips, snacks, is og frosne færdigretter tilføjet.
9. Vi vil med udgangspunkt i ”dagligvarehandlens 13 punkts plan mod fedme” gå i dialog med vores leverandører for at reducere problemet Indkøberne er i løbende dialog med leverandører og drøfter i forbindelse med års aftalerne, at 13 punktplanen overholdes.
10. Vi vil øge informationen om, hvilke sunde varer, der kan købes i butikkerne Informationsindsatsen er øget markant i både tilbudsaviser, kampagne tiltag og kampagne med Fødevareministeriet.