C

C titelbillede

C er Danmarks Convenience butik med både frisk take away og dagligvarer til gode priser. C er en del af Coop, og vi har samlet de bedste varer fra alle hylder et sted, så det er enkelt at handle med omtanke.

Aenglamark shampoo

C’s primære målgruppe er forbrugere med tiden som en mangelvare i alderen 20-39 år baseret på to behovssegmenter; det nemme køb på farten og det hurtige nødkøb.

Herunder er der primært fokus på sund og almindelig convenience i form af to-go produkter, samt de vigtigste dagligvarer inden for food og nonfood. C tager ansvar i Coops 1-4-40 ansvarlighedsplan.

Miljø og økologi

C handler med omtanke og har et stort fokus på miljø og økologi. C prioriterer økologi og Änglamark, hvoraf sortimentet består af over 150 Änglamark varer og over 100 økologiske varer. Herunder prioriteres Änglamark også frem for mærkevaren, og C har som eksempel valgt Änglamark mælk i stedet for Arla mælk.

Der blev i hele februar måned sat fokus på børnepleje i forbindelse med Änglamark produkter, fordi C ved hvor deres kunder ikke vil gå på kompromis.

Aenglamark shampoo

Sundhed

C prioriterer sundhed, hvori der lægges stor vægt på friske, sunde og miljøvenlige varer.

Der er udarbejdet forskellige convenience og måltidsløsninger, hvor alle er et sundere valg uden at løfte pegefingeren overfor forbrugerne. Der er stort fokus på convenience løsninger indenfor frugt og grøntsager. De fleste af disse varer er nøglehulsmærket, som ligeledes er højt prioriteret i hele sortimentet.

C klima

Klima

C har miljøvenlige varer indenfor rengøring og personlig pleje. Der tilbydes Änglamark produkter inden for vaskepulver og skyllemiddel, og størstedelen af den personligpleje er i Änglamark. C har køleanlæg rundt i butikken, som er den mere miljøvenlige løsning, hvoraf der på størstedelen af køleanlæggene er låger på, for at holde energiniveauet nede.

C etisk

Etisk handel

C har omtanke for omverdenen, og derfor er der minimum 30 Fairtrade mærkede varer i sortiment. I uge 3 introducerede C fire icecoffee produkter af highbrandet Starbucks, hvoraf tre af disse er Fairtrade mærket.

I uge 9 havde C stor fokus på Fairtrade produkter og via Facebook blev der sat ”fairtrade badge” på logoet, samt informeret omkring den gode historie bag fairtrade på sitet. I uge 43 - 47 i 2010 blev varer fra Afrika fx kød fra Namibia solgt og promoveret ved stor aktivitet i C.