2. Vi vil sikre det bredeste sortiment af økologiske produkter på det danske marked

Miljø & Økologi titelbillede

Økologi

Vi har gennem vores ansvarlighedsplan forpligtiget os til at have det bredeste sortiment af økologiske varer på det danske marked. Det mener vi allerede, vi har, men vi mener også, at det er nødvendigt hele tiden at udvikle sortimentet og markedsføringen, hvis økologien fortsat skal udvikles.

1-2_fig01
1-2_fig01

Meget markedsføring i løbet af året

Salget af økologiske varer stiger stødt og roligt år for år. Når man sælger så meget økologi, som vi gør i Coop er selv en stigning 4 % en relativ stor mængde varer. Stigningen i salget er blandt andet sket fordi Coops kæder har markedsført de økologiske varer meget aktivt i tilbudsaviserne.

Hugo og Asta

Hugo og Asta går i 1. klasse på æblebakkeskolen, og sammen lærer de en hel masse om økologi.
Hugo og Asta går i 1. klasse på æblebakkeskolen, og sammen lærer de en hel masse om økologi. Hugo og Asta er også figurer i et projekt om markedsføring af økologi til børnefamilier, der begyndte i 2010 og har levet videre i 2011. Projektet er blevet til i et samarbejde mellem Coop og Økologisk Landsforening og er støttet af FDB. Små historier, spil og opskrifter indgår i konceptet, og det hele er skrevet og tegnet i en humoristisk stil og tone. Årsagen til at vi henvender os til børnefamilierne i denne kampagne er, at det er familier med små børn, der køber mest økologi. Formålet med denne form for markedsføring er – ud over at sælge mere økologi – også at give både børn og voksne mere viden om, hvad det betyder, når en vare er økologisk. Som forbruger skal man ikke kende alle reglerne bag mærkningen, men det er måske meget rart at vide, at en økologisk ko skal på græs mindst 150 dage om året, eller, at der ikke må bruges sprøjtemidler ved dyrkning af økologiske grøntsager.

HugoogAsta